In hustle and bustle of London - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Christie Giesen - WaarBenJij.nu In hustle and bustle of London - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Christie Giesen - WaarBenJij.nu

In hustle and bustle of London

Door: Christie van der Giesen

Blijf op de hoogte en volg Christie

10 Oktober 2013 | Verenigd Koninkrijk, Londen

En de titel is gelijk de reden waarom het vervolg op mijn eerste blog zolang op zich heeft laten wachten. Londen is hectisch en druk en ik ga er steeds meer in mee.. ! Ik zal jullie in vogelvlucht laten weten wat ik de afgelopen maand allemaal heb meegemaakt.

Ondanks dat ik hier inmiddels alweer een ruime maand woon, voel ik me nog steeds geen 'London Local.' Google Maps draait overuren en ook de tube map is nog steeds onmisbaar. Daarbij ben ik nog steeds niet helemaal gewend aan het feit dat iedereen hier links rijdt. Levensgevaarlijk als je denkt even snel door rood over te steken, dat doe ik dus echt niet meer. Samen met talloze andere toeristen ben ik dan ook irritatiefactor nummer één op de stations, ik loop overal rechts of links op de verkeerde plek, tot ergernis van de echte locals. Silly..!

En niet alleen in het verkeer voel ik me een “buitenlander.” Je zou voor de grap eens een National Insurance Number aan moeten vragen bij een Job Centre. Een ervaring op zich. Zo’n nummer heb je nodig om hier een bankaccount te openen. Vooraf word je verzocht om alles mee te nemen waarmee je je kunt identificeren plus je huur en werkcontract. En dan begint het verhoor, want zo mag je het best noemen, in ruimte waar tegelijkertijd nog vijf andere interviews worden gehouden. 'Wat kom je doen? Waarom? Hoe lang? Waarom niet in Nederland? Wanneer ga je weg? Waarom kom je hier wonen? Heb je een doel met het geld dat je gaat verdienen? Waarom in de U.K.?.......blablabla….' En of je niet beter met het eerste beste vliegtuig terug naar Nederland kan, haha sjonge jonge zeg. Vooral als enige westerling voelde ik me een beetje opgelaten, want om je heen hoor je vooral gesprekken van mensen die er voor de zesde keer zitten en nog steeds het nummer niet krijgen. Kortom, leuk sfeertje!

Buiten dat ik me een buitenlander voel, gedraag ik me ook zo, haha! Elk weekend staat er wel iets op de planning qua sightseeing. Zo ben ik in één van de eerste weekenden naar Camden Market geweest. Een toffe plek met ontzettend veel uiteenlopende types, vijftigers die hun rock jeugd zijn blijven hangen, Chinese toeristen, plaatselijke alto’s, gothics én hipsters of weirdo’s die er zelf ook nog niet helemaal achter hoe en wat. Al met al, je kijkt je ogen uit. Een zeer geschikte spot voor een eerste solo sightseeing trip, het voelde in het begin wat vreemd.. maar eigenlijk is het soms ook wel een lekker om op je eigen tempo langs alle kraampjes en winkels te struinen.

Met name Camden Lock’s Global Kitchen in West Yard is een aanrader, je kunt er werkelijk elk wereldgerecht krijgen. Van Hollandse poffertjes tot Spaanse paella en van Duitse braadworst tot Surinaamse roti! En het leuke is dat alles op hetzelfde terras langs het Regent’s Canal wordt opgegeten, hier ga ik zeker nog een keer terug.. :)

Verder ben ik samen met Jade naar het National History Museum geweest. Wat mij betreft een must-see, het is een reusachtig gebouw met prachtige ruimtes en.. gratis! Meteen een stuk toegankelijker en een goedkoop uitje in zo’n dure stad is natuurlijk ook niet verkeerd. Jammer genoeg waren de beroemde dinosauriërs ‘on a holiday’, maar het mega geraamte in de main hall maakte veel goed. Vervolgens kwamen we eigenlijk ongepland bij Harrods terecht.. kwestie van vrouweninstinct denk ik. En eerlijk, eigenlijk is dit by far het mooiste museum wat ik ooit gezien heb. Vooral de food hall is indrukwekkend én jaloersmakend. Heerlijke plek om een tijdje rond te zwerven..

Tot slot om het verhaal even compleet te maken, ik ben samen met Stef en zijn visite (mams, zusje en vriendinnen) heel de stad gecrost met een hop on hop of sightseeing bus. Geen echte aanrader (duur en onhandig) maar leuk om een keer gedaan te hebben en ik kan het van mijn to-do list strepen, check! ’s Avonds met z’n alle in Paddington gegeten, lekker eten en veel gelachen, prima avond! :)

Op 28 september was het zover, precies een maand in Londen en tijd voor de eerste visite, Yoeron! Daar stond ik dan.. bijna een uur te wachten op station Blackfrairs. Dat je na ruim 1,5 jaar nog stikzenuwachtig kan zijn om iemand te zien, nooit verwacht haha! Maar goed, het was heerlijk om elkaar weer te zien in plaats van die onpraktische WhatsApp dates of Skype sessies. Ik keek er zo naar uit om iedereen te laten zien hoe ik hier leef.

Zondag hebben we een lange wandeling over Trafalgar Square en langs de Big Ben en de London Eye gedaan. Het was heerlijk nazomer weer dus we konden lunchen in het St. James Park tussen de eekhoorntjes. Vervolgens leek het Yoeron leuk om in de Starflyer te gaan op de Festival Pier, naast de London Eye. Ondanks m'n zweethandjes was het echt gaaf! Maar 5 minuten was lang genoeg zeg maar.. Voor de rest hebben we de Tower Bridge by night gezien, waaauuuw! Je bent niet in Londen geweest als je dat niet hebt gezien. En dat was het dan alweer, maandag na een lunch en een wandeling langs de Thames was het alweer tijd om afscheid te nemen. Anderhalve dag was veel te kort.. Gelukkig is hij over precies een week weer hier en dit keer voor vier hele dagen!

Gelukkig hoefde ik niet lang te treuren, want Yoeron was nog niet weg en ik was alweer op weg naar Tower Hill om daar m’n papsie en mamsie te ontmoeten. Eindelijk weer even bijkletsen, lekker gewandeld langs de Thames, een terrasje gepakt en vooral goed gegeten. Tip! Strada, een Italiaanse keten (normaal heb ik daar een hekel aan..) en het eten is super! Aldus een top weekend..

Maar natuurlijk loop ik hier niet alleen maar de toerist uit te hangen, doordeweeks ben ik gewoon druk met mijn stage, schoolopdrachten, sporten, huishouden (ha-ha-ha) en dat allemaal in The City oftewel ‘in the hustle and bustle of Londen’. Het is overal druk, in de supermarkt, bij de stoplichten, in de metro, in de sportschool.. waaaahhh soms best vermoeiend!

Op stage gaat ook alles goed, ik krijg meer vaste taken en ik leer mijn collega’s steeds beter kennen. Zo hadden we een paar weken geleden de ‘Super Friday Lunch’, elke tweede vrijdag in de maand gaan we met het hele bedrijf, zo’n 30 man, lunchen, elke keer in een ander restaurant. Een leuke manier om iedereen beter te leren kennen! En dat niet alleen.. afgelopen donderdag stond ‘Stream: 20’s Quarterly Night Out’ op de planning. Met alle collega’s uitgaan op kosten van de baas, dat zijn leuke dingen natuurlijk! Eerst gingen we golfen, natuurlijk niet in de buitenlucht, maar citystyle.. Indoor Urban Golf, vergelijkbaar met een soort mega Wii. Hilarisch om iedereen te zien zwaaien en meppen met de clubs onder het genot van flink wat Corona buckets en tapas. De mensen die me echt goed kennen, zullen weten dat ik normaal een pesthekel heb aan (boeren)golfen.. mam, pap.. hihi. Maar dit was lachen, vooral om dat ik ook deel uit maakte van ‘the winning team!’ Extra cocktails voor ons in de Giant Robot, de cocktailbar waar we naar afloop heen gingen. Al met al een gezellige avond en zelfs de taxi naar huis was op kosten van de baas, primaaa!

Afgelopen weekend werd het echt weer eens tijd om aan de drukte van Londen te ontsnappen. Samen met Stef ben ik zijn nicht opgezocht in Tring, een dorpje in de heuvels en met een trein zo’n 40 minuten reizen. En wat was dat fijn.. pfff! Dit had ik echt gemist, lekker in de tuin zitten, mountainbiken, buitenzijn, van het zonnetje genieten, lunchen in de pub, even bijkomen. We werden dan ook goed verzorgd door Stef zijn nicht en haar man, er werd voor ons gekookt, vers brood gebakken en ik heb de beste apple crumble ooit op. Voor de rest hebben we daar vooral uitgerust en trampoline gesprongen met Stef's drie neefjes (2 en 4), wat een schatjes..

Zo, dit was hem wel zo’n beetje. En sorry, het werd weeeer iets langer dan zo maar een vogelvlucht! Respect voor de mensen die zich er doorheen hebben weten te worstelen, maar blame it on the hustle and bustle of London! ;)

Ik ga nu snel weer aan het werk, want dit was een sneaky blog zeg maar.. en er moet nog veel gebeuren voordat ik vanavond weer aan de cocktails mag met mijn collega’s.

Greetings from London!

XXX

Christie

  • 10 Oktober 2013 - 13:39

    Franka:

    Cheers!!!! Nog een klein maandje..
    Zitten we samen aan de cocktails! X

  • 10 Oktober 2013 - 13:45

    Petra:

    Heb er genoten van je superleuke verhaal.....ik verheug me alweer op je volgende blog.xxx

  • 10 Oktober 2013 - 16:45

    Meindert :

    je verslag was mooi en kort ?? opa xx en tot de volgende brief.

  • 10 Oktober 2013 - 18:17

    Sander Van Der Giesen:

    Heee Chris

    Leuk dat het zo goed gaat en ik kijk uit naar 3 november
    ZIN IN


    Later Meneer Gibs

  • 10 Oktober 2013 - 18:59

    Christie Van Der Giesen:

    Hola Gibs! Kijk er ook erg naar uit dat je komt.. maar eerst nog naar de zon Lanzaboy! XX

    @Franka Mijn countdown zegt 29 dagen..!! :)

    @Petra & opa Dankjulliewel! Goed om te horen, ik vind het leuk om te doen.

  • 16 Oktober 2013 - 23:34

    Savanne:

    Wat ben je toch een kanjer!
    Xxx sav

  • 28 Oktober 2013 - 19:33

    Astrid Hoeve:

    Hey Christie!!

    Hier eindelijk eens bericht van mij!! Ik had verwacht je na onze Turkije vakantie nog te zien, maar je was hem al gevlogen, letterlijk, ha, ha. Meid, hoe gaat het zoal met je? Natuurlijk hoor ik ook verhalen via je ouders op het werk en nu heb ik je dan eindelijk gevonden op deze site. Leuk om het allemaal te lezen. Ik hoop gauw nog meer van je te lezen en wens je nog een hele fijne tijd in Londen. Savanne staat ook op het punt van vertrekken, dus het wordt stilletjes zo op het werk. Maar ach..... ze hebben altijd mij nog.... mijn klep staat ook nooit stil!! Tot gauw, dikke knuffel van je collega Astrid xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christie

Actief sinds 04 Sept. 2013
Verslag gelezen: 533
Totaal aantal bezoekers 6046

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2013 - 25 Januari 2014

Internship London City

Landen bezocht: