Back on track, back to my to-do list! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Christie Giesen - WaarBenJij.nu Back on track, back to my to-do list! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Christie Giesen - WaarBenJij.nu

Back on track, back to my to-do list!

Door: Christie

Blijf op de hoogte en volg Christie

22 November 2013 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Long-time no see, no speak... and no blog! But I am back on track, here you go a new blog!

Ik zal jullie deze keer niet weer voorliegen door te zeggen dat ik in deze blog wel ‘even met een vogelvlucht’ door de afgelopen 42 (!) dagen zal gaan. Ik heb het zo druk gehad afgelopen tijd, afgewisseld door chaos op stage en top weekenden met visite.

Ik zal eerst, zoals beloofd, iets meer ingaan op mijn stage. Stream:20 is een marketing consultancy, dat bedrijven ondersteuning biedt in alle vormen van digitale marketing. Ik werk in het affiliate marketing team als support consultant. Affiliate marketing is een samenwerkingsverband tussen websitehouders (affiliates) en een bedrijf. De website promoot de producten/services van het bedrijf. Zodra er een sale wordt gemaakt via deze website, ontvangt de affiliate commissie, dat is een percentage van het aankoopbedrag. Er zijn ontzettend veel verschillende soorten affiliate websites; bloggers, websites voor vouchers, kortingscodes, prijsvergelijkingen en cashback, maar ook Google en loyalty websites zoals AirMiles behoren tot ons domein. Affiliate marketing is vrij nieuw voor veel bedrijven. Er is daarom vaak niet veel ervaring binnen bedrijven zelf. Deze bedrijven kunnen hun affiliate marketing uitbesteden aan Stream:20, wij fungeren als een soort intermediair tussen het bedrijf en de affiliates. Erg interessant, zeker omdat de bedrijven waar we mee samenwerken niet niks zijn.. we managen de affiliate programma’s voor McAfee, Nuance, Boux Avenue ("Hunkemoller"), EA, Jurys Inn, NOWTV, Orange, etc. Het leuke is dat je op deze manier niet alleen veel over digitale marketing leert, maar tegelijkertijd ook over de marketing van de klanten.

Wij zijn verantwoordelijk hun digitale marketing strategie, het opzetten het affiliate programma, de recruitering van nieuwe affiliates, de communicatie naar (duizenden!) internationale affiliates over nieuwe producten en promoties, de commissies, de verslaggeving naar de klant over de resultaten, de planning van specifieke promoties tijdens Thanksgiving, Halloween, Cyber Monday, Black Friday, Fallbreak, kerst, oud en nieuw.. kortom er is altijd genoeg te doen! Dit zorgt vaak voor een hoge werkdruk en het tempo ligt ontzettend hoog wat betreft digitale marketing.

Klanten geven ons targets die wij elke maand moeten halen om een bonus binnen te halen en daar bovenop wordt er binnen het bedrijf ook met bonussen gewerkt voor de consultants. Je begrijpt dus wel dat iedereen hier hartstikke gedreven is en het valt soms niet mee om er als stagiaire tussen te lopen. Iedereen vraagt om je hulp, pusht je om targets te halen, de deadlines zijn strict, het werktempo is hoog. Engelsen kennen het begrip stage dan ook anders dan dat wij het kennen. Hier is een stage bedoeld als een soort opstapje naar een vaste baan, je hebt bijv. 3 maanden de tijd om je te bewijzen en dan wordt er gekeken of je geschikt bent. De eerste periode is één grote test. Je wordt behandeld als werknemer i.p.v. een stagiaire die komt om ervaring op te doen. Er is geen tijd voor mijn schoolopdrachten of onderzoek, dat moet allemaal buiten werktijd. Dat zorgde voor nog wat extra druk.. de hele dag op kantoor is al helemaal niets voor mij en dan vervolgens nog hele avonden aan opdrachten werken, hels! Dat veroorzaakte dus even mijn dipje wat betreft stage.. maaaaaaaaaaaar hard werken wordt beloond!!

Mijn eerste report van welgeteld 30 pagina’s is ontzettend goed ontvangen bij mijn begeleider van het honoursprogramma. Hij heeft zelfs voorgesteld om een soort ‘korte cursus affiliate marketing’ te organiseren voor de andere studenten in het volgende semester. En ik heb deze week een beoordelingsgesprek gehad met mijn stagebegeleiders hier.. super positief! Commentaar waar ik totaal niet op had gerekend, aangezien ik al 2,5 maand voor talloze verschillende taken ben ingezet zonder enige feedback. Maar de woorden: high standard of work, hard worker, excellent grasp of language, total impression: 8, made my day... week!! Eindelijk de boost die ik nodig had. En met de nodige verbeterpunten en doelen voor de komende weken, ben ik weer back on track. Nog 8 weken te gaan!

Gelukkig was er in de weekenden genoeg afleiding met alle visite van pap en mam, Yoeron, Sander en Franka. En kon ik verder met het aftikken van mijn Londen to-do list!

Het weekend met Yoeron was top! De foto’s op Facebook zeggen denk ik genoeg: Arsenal Stadion, London Zoo, Camden, Regent's Park, Boot tour over de Thames.. Londen is geweldig! Maar na al deze leuke, maar toch best prijzige activiteiten besloten we met een 33% off voucher bij mijn lievelingsrestaurant te gaan eten. Mooie locatie uitgekozen, heerlijk gegeten, drankjes, voor-, hoofd én nagerecht mét koffie. Onder het mom van: "Chris, kom nou.. geniet er lekker van zo vaak zien we elkaar niet, neem lekker dat dessert met amaretto, ijs en koffie".. uuuuh ja. Maar dan is het toch jammer als je er bij het betalen achterkomt dat de voucher net niet geldig is in deze "mooie locatie". Hahahaha, gelukkig konden we er al vrij snel keihard om lachen en vanaf deze "mooie locatie" konden we onze London by night tour beginnen. St Pauls, Millenium Bridge, Southwark Bridge, London Eye, Big Ben, Thames, Shard by night.. wauw! MUST DO en een goed alternatief voor een avond uitgaan.

Ik mis het uitgaan heel erg, vooral wanneer je op zaterdagavond midden in de nacht een filmpje krijg van een 'licht' aangeschoten Jasper en Yoeron die me na een avondje Breda even een hart onder de riem proberen te steken, of wanneer ik tijdens het NSVV feest een foto krijg van Franka en Thara, of een van de andere selfies.. Het uitgaan is hier in Londen echt anders. Het begint vrijwel gelijk na werktijd, iedereen duikt massaal de pub in voor happy hour om vervolgens rond 10 uur kruipend weer naar huis te gaan. Dat is even anders dan rond 9 uur beginnen met een drankje om vervolgens rond 12 uur op pad te gaan.. daarbij wordt er hier in de pub ook niet echt gedanst, een avond bestaat vooral uit bier drinken, barhangen, loungen, praten, nog meer drinken en hoppa om 12 uur: de hoogtste tijd! Niet echt mijn stijl, tenminste niet altijd.. daarbij betaal je voor een glas wijn al snel tussen de £6-8. Dat is ruim 8 euro en dan over de mixjes nog maar te zwijgen, nee daar wordt je niet blij van als je favo een rode vodka Redbull is.

Maaar.. Natuurlijk heb ik al genoeg leuke avonden gehad! Zo zijn Jade en ik aan het begin van ons Londen avontuur in een gezellige gaybar in Soho beland, hilarische avond. Of toen Lisa en ik een drankje gingen doen bij het Apex Hotel, Stef z’n stage hotel. Stel je even voor drie Nederlandse studenten in een zakelijk hotel midden in de uitgestorven City, op een zaterdagavond, dat is zo’n beetje vergelijkbaar met Winners op woensdagavond.. ach dan moet je het zelf maar gezellig maken. Dus na de Pimms kwam Stef al snel met vodka gingerale op de proppen. Goed begin van een mooie avond zou je zeggen.. maar wat een bummer als je dan om 12 uur voor een dichte pub staat. Gelukkig, hebben we de avond thuis voortgezet met likeur 43 en boterhammen met chocopasta, haha! Vergeten Stef? Kijk anders even op de muur! ;-)

Verder zijn Franka en ik op sleeptouw genomen door twee Italiaanse malloten naar Shoreditch, een hipster wahalla. Zij waren er van overtuigd ons te kunnen overtuigen dat Londen wel degelijk een behoorlijk uitgaansleven heeft, zonder in peperdure club in Soho te belanden. Geen succes, missie gefaald, het is bewezen the night life of London scoort een onvoldoende. Desondanks toch wel een hilarische avond gehad.. heel het weekend trouwens! Lekker gedaan waar we goed in zijn urenlang bijpraten, lekker tapas eten onder het genot van sangria en afsluiten met cocktails. Kijk nu al uit naar december! ;-) Alleen een beetje jammer dat we de Spice Girls zijn misgelopen.. helaas, haha!

Maar gelukkig is er in Londen veeeeel meer te beleven dan alleen het uitgaansleven. Zo ben ik inmiddels al naar twee musicals geweest, in West End, de Broadway van Londen! Wat wil je nog meer.. ik ben er van overtuigd dat ik hier de twee beste musicals van m’n leven heb gezien: The Lion King en Billy Elliot. Totaal niet te vergelijken, maar allebei geweldig. De één voor de muziek, de kostuums en het decor, de ander voor het verhaal, de show, de dans en zang. Nights I’ll never forget.. om maar even in billboard marketing taal te spreken.

Verder ben ik met mams naar Greenwich geweest, another MUST GO! Echt waar, aangezien Londen in het weekend nog veel drukker is dan doordeweeks is dit zo’n aanrader. Het is maar 20 minuten reizen vanaf het centrum en zoveel rustiger dan waar dan ook. Ondanks dat dit toch ook een echte toeristenspot is, het is namelijk ook de plaats waar de tijdstandaard is afgesproken: als de zon dáár op het hoogste punt staat, dan is het 12 uur lokale tijd. Dit is later aangeduid als Greenwich Mean Time, oftewel GMT. Alle andere tijdzones zijn hiet op gebaseerd. Maar goed.. dit is bijzaak, want het uitzicht is geweldig! We hadden (alweer!) geluk met het weer, dus we konden vanaf de heuvel heel de skyline van Canary Wharf tot aan the City zien, zie Facebook voor de foto’s ;-)

Ook ben ik ein-de-lijk in Notting Hill geweest, Portobello Road Market is sowieso één van de leukste markten. Leuk sfeertje, wel over crowded, mooie wijk.. en natuurlijk, dé Notting Hill BOOKSHOP! Ja, ja.. van de film, de plek waar Hugh Grant en Julia Roberts elkaar ontmoeten. Beetje jammer, dat heel het gebouw vol in de steigers stond toen ik er samen met m’n moeder was. Hebben wij weer. Gelukkig mocht ik een week later in de herkansing met Franka.

En, en, en.. ik heb m’n allerbeste mattie weer gezien. Eindelijk kwam Sander me opzoeken op 3 november. Het leek wel of ik hem een jaar niet had gezien! Super om weer met z’n vieren te zijn, het was een heel gezellig weekend. Alle hotspots laten zien en met klap op vuurpijl.. de London Eye met z’n alle (!), ben trots op je mam!

Zo. Nu stop ik. Kan nog wel vier kantjes vol typen over Londen. Maar ik zal jullie sparen. Binnenkort een korte, bondige en vlotte blog, beloofd.

Fijn weekend allemaal!

BIG KISS CHRIS X

Ps. De terugvlucht is geboekt, op 25 januari om 12.10 sta ik weer in Rotterdam, woehoeee!

  • 22 November 2013 - 16:15

    Astrid:

    Hoi meid,

    tjee, wat een blog!! Ben er eens ff goed voor gaan zitten!! Heerlijk om te lezen hoe jij het maakt in London en hoe Savanne het maakt in Hong Kong. Meid, nog een leuke tijd en ook ik tel de dagen af, dat ik je weer mag zien in het Schippershuis.
    Groetjes, Astrid

  • 22 November 2013 - 16:27

    Franka:

    Ik ben trots op je!!!!! Xxx

  • 22 November 2013 - 16:55

    Kitty:

    Wat gaaf Chris !! wat zullen je ouders trots op je zijn en jij op hun leuke lieve familie geniet nog even daar in londen gr kitty

  • 22 November 2013 - 17:00

    Petra:

    Lieve lieve schat,
    ...(diepe zucht)....het is zover..ik heb tranen....,waarom?
    Nou dat zal ik je eens haarfijn uitleggen...lees: veren in je ....steken.
    Omdat ik ongelooflijk,maar dan ook ongelooflijk trots ben op je complimenten van je stage.
    Omdat je zo leuk schrijft.
    Omdat je vreselijk veel leuke dingen doet en gedaan hebt daar.
    Omdat je zodanig geliefd bent dat er zoveel mensen je opzoeken.
    En omdat ik uit ervaring weet dat je hier zo leuk op terug gaat kijken dat je het je hele leven niet vergeet en dat dat mooi is! Natuurlijk is het niet altijd leuk ,maar zonder wat tegenslag of moeilijke dingen, kun je nooit optimaal genieten van hoogtepunten. Jeetje ik geloof dat ik aan het preken ben..;-)
    Nu nog een enorme dooddoener...maar ik wil je als tante toch NOG een keer op je hart drukken: Geniet met een hoofdletter G van je laatste 2 maanden...echt er komt een tijd dat je heus nog wel eens verlangt naar deze periode en het zou zonde zijn als je er niet alles uitgehaald hebt wat er in zit. (wat je tot nu toe wel doet zo te lezen...hahahahha
    Nou, volgens mij is het nu Yoeron/schotland time...veel plezier en doe de dwergen de groeten.
    Kus van Petra
    PS: Ik update-tje puttershoek doe ik wel via fb-prive, want ik realiseer me net dat dit iedereen kan lezen en die denken vast dat ik gek ben of dronken. (maar jij weet wel dat ik dit echt meen he prinses?

  • 22 November 2013 - 17:40

    Daan, Sander En Miranda Van Der Giesen:

    Lieve schat, weer heerlijk om te lezen en wat zijn we enorm trots! Ook wij hebben genoten van onze bezoekjes aan jou (die nu helaas voorbij zijn). Big kiss and we love you!

  • 22 November 2013 - 18:10

    OMA En OPA:

    geweldig om dit allemaal te lezen wat kan jij geweldig schrijven ook wij zijn reuze trots op je

    zit echt te genieten als ik dit allemaal zo lees tot ziens dikke kus

  • 22 November 2013 - 18:28

    Opa:

    ik heb je blog gelezen,leuk dat je het naar je zin hebt met je werk.xx opa.

  • 24 November 2013 - 14:03

    Savanne Holster:

    Hee bikkel aan de andere kant van de wereld!

    Wat ga je lekker daar in London :) en wat is het vet om op stage te zijn he?!

    Keep up the good work!
    Xxx

  • 19 December 2013 - 14:21

    Gerdien Engel:

    Hola lieve meid ik heb gelezen dat je onvergetenlijke tijden meemaakt tijdens deze mooie en inspirerende stage respect voor jou hoor!! Maak er wat moois van tot de 25 e volgend jaar en dikke hugg van Ger en mij tot ziens in Holanda april xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christie

Actief sinds 04 Sept. 2013
Verslag gelezen: 519
Totaal aantal bezoekers 6050

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2013 - 25 Januari 2014

Internship London City

Landen bezocht: