Goodbye challenging and amazing London! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Christie Giesen - WaarBenJij.nu Goodbye challenging and amazing London! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Christie Giesen - WaarBenJij.nu

Goodbye challenging and amazing London!

Door: Christie van der Giesen

Blijf op de hoogte en volg Christie

25 Januari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

‘Het enige wat ik nu nog mis zijn de mensen met wie ik het liefste kerst vier, maar ook dat komt helemaal goed.’

En zo gezegd, zo gedaan. Een stille hint voor mijn vakantie naar Gran Canaria, als verrassing voor mama en Sander. Medemogelijk gemaakt door paps, die zijn rol als Robbert ten Brink erg serieus heeft genomen. Vanaf 20 september tot en met 22 december is het gelukt om niets te zeggen. ‘Ja mam, tuurlijk ga ik met kerst bij opa en oma eten’, ‘ja, leg de koelkast maar lekker vol met kookworst’ of ‘ja, Denzel Washington was echt geweldig in Gravity’ terwijl je net 4 uur in een vliegtuig hebt gezeten. Maar liegen via WhatsApp is natuurlijk wel makkelijker dan in het echt pap. Gelukkig maakte het gezicht van m’n moeder het op dat moment meer dan de moeite waard. Dat ga ik echt nooit meer vergeten. Gelukkig hebben we het filmpje nog, haha! Het was een relaxte, maar korte kerstvakantie met alle lieve mensen daar. Het voelde toch een beetje als thuiskomen, zo voor de 16e keer op Gran Canaria.

Daarna, precies 4 maanden na vertrek, was ik weer even thuis. En dat voelde goed, het was een top weekend met iedereen! En na een geslaagd oud en nieuw feest, was het tijd om terug te gaan naar Londen voor nog maar 3,5 week..

In deze laatste weekenden heb ik mijn laatste punten op de London to-do list op m’n gemak kunnen afstrepen. Met Yoeron nog een keer naar Greenwich en Camden market geweest. Kan wel zeggen dat dit mijn absolute Londen aanraders zijn! Verder hebben we een over de top drankje gedaan bij de Duck & Waffle in de Heron Tower, het hoogste restaurant van de UK. Het uitzicht is fantastisch, het maakt de 12.5% servicekosten meer dan waard en ook het feit dat we de dag ervoor nogal lullig werden geweigerd door onze ‘too casual outfit’ waren we opslag vergeten. Dit had ik absoluut niet willen missen!

Verder had ik een maand geleden een geluksmomentje, ik had een overnachting in het Qbic Hotel gewonnen voor £1. Dus mochten we als afsluiter van dit weekend in de Justin Bieber and Diana kamer slapen. Happy Yoeron!

En nu, inmiddels bijna 5 maanden na mijn eerste blog, is het toch echt bijna afgelopen.

It’s time to say goodbye to the most crowded, challenging and enjoyable city where I’ve ever been!

En inmiddels..

.. heb ik met zo’n 7 verschillende huisgenoten en 6 verschillende nationaliteiten samengewoond. Van een Franse metroman tot Amerikaanse hipster met groen haar.. weer een ervaring rijker. Maar de Zwitserse Ellen en de Australische Eloise waren toch zeker favoriet de laatste weken.

.. kan ik zeggen dat ik mijn Engelse vocabulaire aardig heb uitgebreid, met name het woord ‘willy’ zal me voorlopig wel bijblijven. Geloof het of niet, maar geleerd tijdens een meeting met mijn company supervisors. ‘What is a willy?’ oftewel ‘wat is een lul?’ is inmiddels wel een begrip binnen het team. Deze kende ik nog niet.. sorrrrry!

.. heb ik mijn Excel doel gehaald, ik ben geen Excel kneus meer. Integendeel zelfs, ik word nu gevraagd voor presentaties om nog wat ‘good looking sexy graphs’ te maken en zijn mijn sales audits een succes. Wel met dank aan mijn geduldige collega’s natuurlijk!

.. heb ik zo’n drie maanden lang elke werkdag een zak chips naar binnen zitten werken tijdens de lunch. Heel normaal hier..

.. kan ik zeggen dat ik toch maar mooi 5 maanden in een wereldstad heb gewoond, gewerkt, gesport en geleefd. En dat stond allemaal hoog op m’n bucket list, check!

.. zullen deze momenten me bijblijven. Met z’n vieren hotdogs eten en in de London Eye, met mama naar Billy Elliot, genieten, eten en banjeren met Yoeron in Edinburgh en Stream:20’s Christmasparty.

.. ben ik ook alweer twee maanden afgekickt van m’n dagelijkse portie chips.

.. heb ik £263.20 uitgespaard door elke dag lopend naar m’n stage te gaan, toch elke dag zo’n 5.2 km bij elkaar. Dit zegt overigens genoeg over het verschrikkelijk slechte weer altijd in Londen.. NOT. Ik heb het getroffen.

... blijven Engelsen me nog steeds verbazen met hun gebrek aan (Europese) algemene kennis. Ik heb respect voor hun werk, het tempo waarin ze zich ontwikkelen en hun kennis. Maar op sommige momenten was ik echt ‘flabbergasted’ zeg maar.. ‘Wat voor weer is het op dit moment in Nederland? Veel warmer dan hier?’ Uh.. nee, we zitten in dezelfde storm. Of als ik tijdens mijn lunchpauze een kaart naar huis zit te schrijven: ‘Oh Nederlands lijkt op Engels, jullie gebruiken dus gewoon dezelfde tekens..’ of ‘dus in het merendeel van de wereld rijden ze rechts, ik dacht alleen in Europa..’ Of de meest kansloze vraag ever ‘hoe is het nou met de euro?’

.. vinden ze me nog steeds een bikkel, omdat ik geen melk in m’n thee drink. ‘Zwarte’ thee is heel stoer.

.. ben ik gek op markten. Camden market, Portobello Road market, Columbia Flower market, Borough market, Brixton market. Stuk voor stuk aanraders.

.. kan ik meer dan een ei een bakken en soep koken. Curry is mijn specialiteit. Kan ook bijna niet missen als je 5 maanden in Banglatown hebt gewoond.

.. kan ik zeggen dat ik de afgelopen maanden een haat-liefde verhouding met Londen heb opgebouwd. Een stad die zoveel te bieden heeft, waar altijd wat te doen is, waar altijd nieuwe dingen te ontdekken zijn. Ik heb zeker geen spijt van mijn keuze. Londen is geweldig en zou zelfs nog beter kunnen zijn als je één derde van de mensen weg zou denken, want de ‘hustle and bustle’ breekt soms je op. Het is overal zo druk.. en dat is eigenlijk een van de grootste reden dat ik er naar uitkijk om terug te zijn in Numansdorp.

Lekker op mijn fiets overal heen, geen rekening houden met laatste metro’s en nachtbussen. Uitgaan zonder dat ik een godsvermogen kwijt ben aan drankjes. TV kijken op de bank in plaats van met m’n laptop in bed. Eten aan de keukentafel met iedereen. Veel gezelliger dan snelle hap op straat of aan mijn bureau in mijn fijne bezemkast. ’s Avonds in real life je verhaal doen, zonder in nachtelijke WhatsApp dates te belanden. Mama die zorgt dat je genoeg groenten en fruit eet en ervoor zorgt dat de koelkast altijd ruim gevuld is. Ja………

Maar dit sluit niet uit dat ik Londen ook zeker zal gaan missen. Altijd wat te doen, te zien, te beleven.. het is moeilijk te beschrijven maar als je in Londen woont, werkt en uitgaat, heb je soms echt het gevoel dat je leeft ‘zoals in de film’. Dat gevoel ga ik missen, want dat is gewoon super gaaf!

Daarom had ik deze buitenland ervaring zeker niet willen missen. Ik heb ontzettend veel ervaring in digitale marketing op gedaan bij Stream:20. Lessen geleerd die de ene keer leuker dan de andere keer waren, maar allebei even waardevol. Ik kan dan ook tevreden naar huis gaan. Goede feedback van mijn supervisors, een mooi aanbod en met klap op de vuurpijl een 9 als eindbeoordeling!

En twee maanden geleden had ik het nooit verwacht, maar ik ga al mijn collega’s missen! Zeker als ik denk aan gisteravond. Ik mag wel zeggen dat de farewell borrel een succes was. You know, when the tequila comes in… ;-)

En nu is het de hoogste tijd om ‘the City’ en ‘the hustle and bustle’ achter me te laten en terug te gaan naar Numansdorp, ook weer fijn. Bedankt voor alle berichtjes, reacties en kaartjes iedereen. En niet te vergeten mijn lieve visites, heb het super gehad met jullie!

Tot snel,

Christie

  • 25 Januari 2014 - 09:59

    Miranda Van Der Giesen:

    Heerlijk dat je weer naar huis komt...maar zal ook de bezoekjes aan jou in London, de dagelijkse apps, je verslagen, verhalen en levenservaringen missen. Ik weet zeker dat je heel veel hebt geleerd op je stage en over het leven in London en misschien nog wel het meest over jezelf. Een onvergetelijke ervaring. Maar nu inderdaad weer gewoon real life aan de keukentafel ... heerlijk. x mam

  • 25 Januari 2014 - 10:34

    Ger En Gerdien Engel:

    lLieve Christie wat heb ik weer genoten van dit laatste verslag met daarin de meest uiteenlopende belevingen, emoties je schrijft zo lekker beeldend! Hihi hoe gaat het nu met de euro? Hoe verzinnen zij het hè???? Wij wensen je het een heel goede thuisreis weer fijn terug in je warme nestje home sweet home..... je bent een toppertje en blijf vooral zoals je bent , tot ziens misschien in het voorjaar en heel fijn weekend!!!

  • 25 Januari 2014 - 10:42

    Fiona:

    Leuke blog! En supergoed van die 9! Gelukkig is het een mooie ervaring geworden en geloof mij, deze houdt je heel je leven bij je :) Ik ben blij dat je weer naar huis komt, weer lekker mee gaat Zumba-en dinsdag en we weer gezellig kunnen borrelen! X

  • 25 Januari 2014 - 10:44

    Claudia Heij:

    Welkom in Numansdorp! Ik vond het heel leuk je verslagen te lezen en ga ze missen! We hebben onze andere bn-er (buitenlandse numansdorper) nog in Hong-Kong zitten voor het leesvoer! Geniet weer van je familie en ik kom je vast nog wel een keer tegen in het dorp!

  • 25 Januari 2014 - 10:50

    Kitty Talsma:

    TROTS xxxx

  • 25 Januari 2014 - 12:19

    Opa En Oma:

    weer genoten van je verhaal fijn dat je weer thuis bent en je beoordeling geweldig hoor

    ga zo door we zien je straks dikke kus opa en oma

  • 25 Januari 2014 - 12:52

    Anne:

    Weer heel leuk verslag om te lezen, ga ook je geluidsfragmenten wel missen vanaf daar.. Toch veel cooler om te proosten vanaf de andere kant van de zee, haha.

Tags: Londen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christie

Actief sinds 04 Sept. 2013
Verslag gelezen: 1966
Totaal aantal bezoekers 6058

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2013 - 25 Januari 2014

Internship London City

Landen bezocht: